Microtransmisores FM - FM Microtransmitters

Discussions regarding our FM transmitters, DX reports, antenna designs, problems...

Moderators: Sir Nigel, Nina, pcs, 5r, phpBB2 - Administrators

Post Reply
inajar
New registered user
New registered user
Posts: 1
Joined: Tue Jan 04, 2005 7:52 am

Microtransmisores FM - FM Microtransmitters

Post by inajar »

Hola. Estoy en la construccion de un microtransmisor FM para comunicacion. He elegido usar la banda FM ya que no me encontraria muy lejos de los receptores. Lo necesito para comunicar a 3 o 4 personas (cada quien con su receptor y su transmisor) en un radio menos de 20 metros (o quiza mucho menos), como ven, la distancia no me importa mucho, si no la estabilidad y la sensibilidad y si es necesario,la potencia. Tambien necesito que el transmisor sea pequeño, muy discreto (tipo Espìa)y fàcil de construir , y que las piezas sean fàciles de conseguir.
En la red me he topado con cientos de diagramas de transmisores FM, pero casi ninguno me convence (o mas bien no se cual elegir).¿Alguna recomendacion?
Tambien podrian darme otras alternativas a transmitir por FM con su transmisor y receptor cada uno, pues quiero que esto funcione algo asi como un "earpiece" que utilizan algunos para comunicarse ¿Que me pueden recomendar?

Hi. I`m trying to build a FM microtransmitter for communication uses. I chose to use FM band because I won`t be so far from FM receptors. I need it for communicate 3 or 4 persons (each person with its receptor and transmitter) in a radium less than 20 meters (o maybe more less), As you can see, the distance don`t care me so much, only the estability, sensibility and if is necessary, the potency. Also, I need the transmitter be small and discret (Like Spy-type) and easy to build, pieces easy to get.
On the Net, I had found many FM Transmitters diagrams, but none convinced to me (Really I don`t know which choose)¿Some recomendation?

Also, you can give me others altenernatives avoiding transmitting on FM with transmitter and receptor each one person, because I want this work like a "earpiece" that some people use to communicate. ¿What can you recomend me?
Sorry about my English... #-o
Post Reply